20 Mart 2017 Pazartesi

Diyet Elmalı Kek

Malzemeler

- 2 yumurta
- 1 çay bardağı üzüm pekmezi
- Yarım su bardağı süt
- 1 paket kabartma tozu
- 1 paket vanilya
- 1,5 su bardağı kepekli un ( Volkornmehl)
- 1 tane elma
- 5 veya 6 tane ceviz içi
- Yarım su bardağı üzüm
- Yarim çay kaşığı tarçın

Yapilisi : Merhaba Hanımlar diyet yapmaya başladığımdan beri diyet ürünler yağsız şekersiz tuzu az olan yiyecekler kullandığımdan beri bu tarz şeyler de yapmaya başladım :). Aslında böyle diyet yiyeceklerinde ne kadar lezzetli olabileceğini de anlamış oldum ve sizlerle de paylaşmak istedim. Haydi hanımlar sizlerde benim gibi azimi elden bırakmadan diyet bozmadan kekler pastalar yapabilirsiniz. Ben yaptığım şeyleri sizlerle paylaşmaya devam edicem. 
Gelelim yapılışa yumurta ve pekmez çırpılır. Süt ilave edelerek karıştırılır. Tarçın, kabartma tozu ve vanilya eklenir. Un azar azar eklenir. Çok Katı olduğunu düşünürseniz unu azaltabilirsiniz. Elma rendesi, üzüm ve cevizide ekleyip iyice karıştırıyoruz ve istediğimiz formdaki kalıbı kullanarak 160 C pişiriyoruz. Yaklaşık 30 dakika sonra kürdanla pişip pişmediğini kontrol edebilirsiniz. Ceviz ve üzüm tabiki tercihe bağlı. Afiyet olsun  ...

Not : Ben tam diyet olsun diye yağ kullanmadım isteyen arkadaslar tabiki (Yarım su bardağından  daha az ) kullanabilir ama bir dilim dışında tüketilmemesi daha iyi olur derim ben.  ;)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Kiymali Spagetti

Malzemeler - 1 paket Spagetti - 300gr kiyma - 1 yemek kasigi salca - istege bagli baharat - 1 sogan  - 1 domates Yapilisi:  Spagett...