26 Nisan 2014 Cumartesi

Perde Pilavi

Malzemeler

Hamur malzemeleri
_ 2 yumurta
_ yarim cay b. Zeytinyag
_ 3 yemek k. Yogurt
_ 1 paket kabartma tozu
_ Alabildigi kadar un

Pilav malzemeleri
_ 1 su b. Pirinc
_ yarim cay b. Kus üzümü
_ yarim su b. Soyulmus badem ( istege göre miktari artabilir)
_ haslanmis tavuk gögsü pilava yetecek kadar ( ben kirmizi et kullandim sizde istediginizi kullanabilirsiniz)
_ 1 su b. Sicak su ve 1 su bardagi et suyu (ben 2 su b. Et suyu kulladim)

Yapilisi : ilk önce pilav malzemeleriyle pilav pisirilir ve sogumaya birakilir. Daha sonra diger malzemelerle hamur elde edilir. Merdaneyle bir parmak kalinliginda ve kapinizdan büyük acilir. Cünkü en son fazlalik olan hamur pilavin üzeri kapanacak. Benim kullandigim kek kalibi gibi bir tanenin altini teryagla yagliyoruz ve badem yerletiriyoruz resimdeki gibi. Daha sonra acilan hamuru yerletiriyoruz.  Hamurun üzerine de soguyan ve dinlenen pilavi döküyoruz ve iyice bastiriyoruz. Arta kalan kenardaki fazlalik hamuru üzerine kapatiyoruz. Ve 200 ° C firinda pisiriyoruz ve servise hazir.. afiyet
olsun ... Tavsiye edilir...



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Kiymali Spagetti

Malzemeler - 1 paket Spagetti - 300gr kiyma - 1 yemek kasigi salca - istege bagli baharat - 1 sogan  - 1 domates Yapilisi:  Spagett...