28 Mart 2017 Salı

Mercimek Köftesi

Malzemeler

- 1 su bardağı kırmızı mercimek
- 2,3 Küçük Boy patates ( isteyen kullanmayadabilir ben seviyorum diye kullandım)
- 3 su bardağı köftelik bulgur
- 1 adet Soğan 
- 3,4 dis sarımsak 
- 2 yemek kaşığı domates salçası
- 1 yemek kaşığı biber salçası 
- Baharat (tuz, pulbiberi, kırmızı toz biberi, kimyon, kr.biber ...) damak zevkine göre ilave Edip etmemek sizin elinizde
 - Maydanoz
  - yeteri kadar sıvıyağ


Yapilisi : Selam hanımlar uzun süredir aslında paylaşmam gerekirdi ama Kismet bugüneymiş :) Gelelim Tarife ilk olarak mercimek ve patatesleri haşlıyalım. Biz bu arada soğan ve sarımsakları ince ince kıyalım. Daha sonra sıvıyağ tavaya alalım ve biraz kızdıktan sonra soğan ve sarımsakları ilave edelim. Soğanlar pembeleştıkten sonra Salçayı da ilave edelim ve Salçayla da kavurduktan sonra ocaktan alalım. Ama bu işlemi yapmadan önce köftelik bulguru kaynar su ile ıslatalım ve yumuşamaya bırakalım. Bulgur yumuşadıktan sonra salçalı karışımı , patates , mercimek ve baharatı da ekleyelim. Iyice karıştırdıktan sonra istediğiniz şekilde servis edebilirsiniz. Ben köfte halinde servis ettim :) Kolay gelsin :)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Kiymali Spagetti

Malzemeler - 1 paket Spagetti - 300gr kiyma - 1 yemek kasigi salca - istege bagli baharat - 1 sogan  - 1 domates Yapilisi:  Spagett...