22 Nisan 2014 Salı

Pofidik Poaça

Merhabalar :) İlk tarifimi paylaşıyorum. Bunu bugün habersiz gelen kız arkadaşlarıma yaptım çay kenarına pofuduk pofuduk harika  oluyor. Bana pratik geliyor umarım güzel olur kızlar :)




                                                                   


MALZEMELER

- 1 kg un
-  2.5 su bardağı süt
- 1/2  sıvı yağ
- 1 paket maya (yaş maya olacak)
- 1 yemek kaşığı tuz
- 1 yemeK kaşığı şeker

Malzemeleri yoğurup yumuşak bir hamur elde ediyoruz. Hamurumuzu 1 saat bekletiyoruz.
İçi için patatesli,peynirli ve ya kıymalı harç hazırlıyoruz isteğe göre ben patatesli yaptım.
Hamurları küçük bezeler haline getiriyoruz beze halindeyken 5 dakika dinlendirelim daha sonra içine harcımızdan koyup şekil veriyoruz ve fırın tepsisine yerleştiriyoruz. Üzerine yumurta sarısı sürüp, daha önceden ısıtılmış 200 derecelik fırında 25-30 dakika pişiriyoruz ve poğaçalarımız servise hazıır!


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Kiymali Spagetti

Malzemeler - 1 paket Spagetti - 300gr kiyma - 1 yemek kasigi salca - istege bagli baharat - 1 sogan  - 1 domates Yapilisi:  Spagett...