25 Nisan 2014 Cuma

Pişmaniyeli Çikolatalı Pasta

Malzemeler
_ 5 yumurta
_ 1 su b. Seker
_ 1, 5 su b. Un
_ 1 cay k. Kabartma tozu
_ vanilya
_ cikolatali pudding (soguk) veya krem santide olabilir
_ pismaniye
_ Pastanin arasina ve üzereni süslemek icin muz, damla cikolata,  kiwi, cilek gibi meyveler  kullanabilirsiniz.

Yapilisi: Yumurta ile sekeri mikserle 15-20 dk cirpiyoruz. Unu, kabartma tozunu ekliyoruz. Yumurtali karisimi mikserin en düsük yerinde cirpiyoruz. (burada tahta kasik kullanirsa daha iyi olur kekin sönmemesi gerekiyor). Vanilyayi katip karistiriyoruz.  Yaglanmis ve unlanmis kelepceli kaliba bosaltiyoruz. (Ben yuvarlak kalip kullandim siz kare veya kalplide kullanbilirsiniz). 170° C de önceden isitilmis firinda 40-45 dk pisiriyoruz. (firinin kapagini hic acmiyoruz). Kekin ortasina kürdan batiriyoruz eger kürdana yapismiyorsa pismis demektir. Diger tarafta puddingi cirpiyoruz (ama puddingi üzerindeki tarif gibi  degilde biraz daha kati olarak cirpiyoruz). Keki ortadan ikiye ayiriyoruz. Ayirdigimiz kekin ortasina puddingden sürüyoruz (ben muz ve ceviz arasina serptim). Diger keki üzerine kapatiyoruz ve 2-3 kasik sütle islatiyoruz. Tekrar pudding (istege göre krem santide kullanilabilir) sürüyoruz.  Üzerini pismaniyeyle kapliyoruz ve süslüyoruz . Ben seker hamuru ve cikolatalar kullandim... Pastam hazir ...


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Kiymali Spagetti

Malzemeler - 1 paket Spagetti - 300gr kiyma - 1 yemek kasigi salca - istege bagli baharat - 1 sogan  - 1 domates Yapilisi:  Spagett...